A legtöbb vendéglátóhely esetében a munkaerőhiány folyamatos problémát jelent. Szinte úgy kell vadászni felszolgálókat vagy szakácsokat. Utóbbira ugyan nem, de előbbire tudunk egy hasznos megoldást, mellyel egy csapásra meg lehet szüntetni a munkaerőhiány következtében kialakuló pincér hiányt, illetve a vendégek tetszését is elnyerhetjük.
Pincérhívó rendszerek használata mellett számos érv szól mind vendéglátóegység, mind a vendégek részéről. Az egyik legnagyobb előny, hogy a szolgáltatás minősége egyértelműen javul, illetve a tapasztalatok is azt mutatják, hogy többletrendelést generál a rendszer és az ügyfelek is sokkal elégedettebbek lesznek. Csendes, diszkrét megoldás, melynek köszönhetően a vendégeknek nem kell látványos integetésbe vagy kiabálásba kezdeni, hogy felhívják magukra a pincér figyelmét, így más vendégeket sem zavarnak. A gyors és hatékony kiszolgálás egyben azt is eredményezi, hogy az asztalok hamarabb felszabadulnak, vagyis előbb van lehetőség az újabb vendégek fogadására. Költségcsökkentés szempontjából is kiváló alternatíva, hiszen nyáron nem szükséges külön embert alkalmazni a teraszon, mert a hívó rendszer ott is nagyon jól működik.
A vendégek gyakran panaszkodnak amiatt, hogy alig foglalták el a helyüket, a pincér rögtön ott terem és már venné is fel a rendelést, így nincs idő kiválasztani az ételt és az italt. A pincérhívó segítségével a vendég akkor hívja a felszolgálót az asztalhoz, amikor már biztosan tudja, hogy mit szeretne rendelni. Ezáltal azt is ki lehet védeni, hogy a pincér egy meghitt pillanatban toppanjon oda az asztalhoz és megzavarja a beszélgetést. Sőt, akár az egyik eldugott sarokba is nyugodtan be lehet ülni, nem kell attól tartani, hogy a pincér nem veszi észre az elszeparáltan ülő vendégeket.